NOPEA JA ILMAINEN TOIMITUS SEKÄ PALAUTUS - AINUTLAATUINEN 5 VUODEN TAKUU - 100 % KOTIMAINEN

Vinkit tehokkaaseen porrastreeniin

Joko porrastreeni on sinulle tuttu liikuntamuoto? Porrastreeni kuormittaa kehoa ja haastaa lihaksia tehokkaasti sekä monipuolisesti. Porrastreeni nostaa sykettä, mutta saa erityisesti alakropan lihakset tekemään töitä. Alkuun jo muutama rappunen voi saada jalat tutisemaan, mutta toistojen myötä kroppa kehittyy ja alkaa ottamaan treeniä nopeastikin vastaan. Porrastreeniin on useita erilaisia variaatioita ja oikeastaan vain mielikuvitus on rajana liikkeiden kanssa. 

Lotan kolme polttavaa pakaraliikettä porrastreeniin

Seuraavaksi kerromme kolme polttavaa pakaraliikettä porrastreenin. Vinkit meille jakaa jälleen aivan ihana PT Lotta Rajala. Voit tehdä nämä joko omana treeninään tai sitten vaikkapa osana porrasjuoksua, jos haluat haastaa itseäsi uudella tavalla.

  1. Tasaloikka ylös
  2. Bulgarialainen kyykky hypyllä
  3. Sivuaskellus ylöspäin

Liikkeet polttavat sitä enemmän, mitä syvemmälle menet kyykätessä ja askeltaessa! Lisäksi tulet treenanneeksi lihasta koko pituudeltaan joka kulmasta tehokkaasti. Tulet kehittäneeksi tässä treenissä myös nopeusvoimaa, jos teet hypyt räjähtävästi ja tämä voi auttaa sinua saamaan lisää tehoja esimerkiksi spurtteihin juoksulenkillä. 

Pakaratreenin monet hyödyt

Miksi pakaratreeni on niin suosittu? Mitkä ovat pepputreenin terveysvaikutukset? Meistä monet haaveilevat pyöreistä ja kiinteistä pakaroista, eikä siinä tietenkään ole mitään vikaa. Ulkonäkökeskeisten syiden lisäksi pakarajumpalla on kuitenkin myös monia muitakin hyödyllisiä vaikutuksia, alla niistä muutama

  1. Kaikki liike parantaa kokonaisvaltaista hyvinvointia
  2. Jaksaminen ihan tavallisissa arjen askareissa myös iän lisääntyessä
  3. Vammojen ennaltaehkäisy ja suorituskyvyn parantaminen muissa liikuntalajeissa, kuten juoksussa.

Muista, että pakaratreeni ei yksinään riitä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Ylläpidä hyvinvointia monipuolisella liikkeellä ja huomioi lihastasapaino harjoittelemalla eri lihasryhmiä tasapuolisesti. 

Lue myös: Lotan vinkit pakaratreeniin kuntosalin puolelle

Älä unohda tyylikkäitä treenivaatteita

Pinkkiheidiltä löydät kotimaisena käsityönä valmistuvat, laadukkaat treenivaatteet. Parhaiten yritys tunnetaan uniikeista Hertta-housuistaan, joilla on jopa viiden vuoden takuu. Pinkkiheidin alaosat sopivat porrastreeniin täydellisesti, sillä housujen korkea vyötärö varmistaa sen, että housut pysyvät liikkeessä hyvin paikoillaan. Housujen materiaali varmistaa myös sen, ettei kankaasta kuulla pikkuhousut läpi – trikoot ovat siis 100 % squatproof!

 

Lotalla on porrastreenissä päällään Hertta-housut taskuilla ja Hurma-toppi

 

Katso tästä upeat treenivaatteet 

 

 

Jätä kommentti