NOPEA JA ILMAINEN TOIMITUS SEKÄ PALAUTUS - AINUTLAATUINEN 5 VUODEN TAKUU - 100 % KOTIMAINEN

Parhaat ja polttavimmat pakaraliikkeet

Kevät on täällä ja kuntosalit ovat jälleen auki. Tästä inspiroituneena päätimme toteuttaa postaussarjan, jossa tulemme yhdessä liikunta- ja hyvinvointialan ammattilaisten kanssa jakamaan erilaisia vinkkejä energisemmän arjen puolesta. Aloitamme ensimmäisenä siitä kaikkein mehukkaimmasta treenistä eli tietenkin pakarajumpasta.

Tätä blogipostausta varten haastattelimme aivan ihanaa ja asiantuntevaa PT Lotta Rajalaa. Kysyimme Lotalta hänen lemppariliikkeensä pakaratreeniin!

PT-Lotan liikkeet pakaratreeniin

Pakaran treenaamisessa ehdottomasti tärkeintä on tunnistaa se, että liike tehdään oikeasti pakaralla, jolloin rasitus kohdistuu juuri oikeaan osoitteeseen. Suosin itse isoja ja raskaita moninivelliikkeitä ja näille otan kaveriksi aina muutaman mukavasti polttavan eristävän liikkeen.

1. Takakyykky tangolla

2. Maastaveto sumotyylillä

3. Bulgarialainen askelkyykky

4. Yhden jalan jalkaprässi

5. Reiden loitonnus laitteessa

6. Askelkyykkykävely

7. Lantionnosto

 

Lottaan pääset tutustumaan paremmin hänen verkkosivuillaan sekä Instagramin puolella @lottaliinu  

Muista monipuolinen liikunta osana kokonaisvaltaista hyvinvointia

Miksi pakaratreeni on niin suosittu? Mitkä ovat pepputreenin terveysvaikutukset? Meistä monet haaveilevat pyöreistä ja kiinteistä pakaroista, eikä siinä tietenkään ole mitään vikaa. Ulkonäkökeskeisten syiden lisäksi pakarajumpalla on kuitenkin myös monia muitakin hyödyllisiä vaikutuksia, alla niistä muutama

  1. Kaikki liike parantaa kokonaisvaltaista hyvinvointia
  2. Jaksaminen ihan tavallisissa arjen askareissa myös iän lisääntyessä
  3. Vammojen ennaltaehkäisy ja suorituskyvyn parantaminen muissa liikuntalajeissa, kuten juoksussa.

Muista, että pakaratreeni ei yksinään riitä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Ylläpidä hyvinvointia monipuolisella liikkeellä ja huomioi lihastasapaino harjoittelemalla eri lihasryhmiä tasapuolisesti. 

Jalkatreeni vaatii kaverikseen pakaroitasi upeasti korostavat squatproof treenitrikoot 

Pinkkiheidin ompelijayrittäjä, Heidi innostui vuosia sitten kuntosalitreenistä, mutta melko nopeasti ongelmaksi muodostui laadukkaiden treenihousujen löytäminen. Jos materiaali oli mukava päällä ja tarpeeksi venyvää, se kuulsi ikävästi läpi paljastaen alushousut. Peittävät housut taas eivät näyttäneet tai tuntuneet treenatessa mukavalta. Kuulostaako tutulta?

Heidi metsästi tyylikkäitä, täydellisesti istuvia sekä peittäviä treenihousuja kissojen ja koirien kanssa, mutta tuloksetta. Tilanteeseen kyllästyneenä Heidi päätti valmistaa treenihousut itse.

Hetkeä myöhemmin Pinkkiheidin verkkokauppaan ilmestyi treenihousut mitä upeammissa kuoseissa. Housut saivat nimekseen Hertta-housut. Housuissa on sydämen mallinen leikkaus, joka korostaa upeasti kroppaa – oli sitten minkä kokoinen tai muotoinen tahansa. 

Hertta-housut ovat Pinkkiheidin suosituin tuote, eikä ihme! Kotimaisena käsityönä valmistuvat treenitrikoot ovat 100 % peittävät ja äärimmäisen mukavat päällä joustavan kankaan ja vyötärön tuplakankaan ansiosta. 

Tutustu tästä Pinkkiheidin treenivaatevalikoimaan

Lue myös: Näin syntyi Hertta-housu

Lue myös: Mitä on kokonaisvaltainen hyvinvointi?

Jätä kommentti