NOPEA JA ILMAINEN TOIMITUS SEKÄ PALAUTUS - AINUTLAATUINEN 5 VUODEN TAKUU - 100 % KOTIMAINEN

Näin aloitat uuden vuoden lempeästi hyvällä energialla

Vuosi on jälleen vaihtunut, mikä tarkoittaa meistä monelle valintojen kriittistä tarkastelua. On upeaa kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiin, mutta on tärkeää kuitenkin muistaa, ettei hyvinvointi automaattisesti tarkoita armotonta syketreeniä ja ruokavaakaa. Joulun pyhinä ruokarytmejä ei ole, eikä ruokaympyräkään muistuta ihan sitä terveystiedon tunneilta opittua. Mutta tiedätkö mitä, se ei haittaa ollenkaan! Ethän siis rankaise itseäsi joulun pyhistä. Ota tästä vinkit talteen vuoden hyvinvointistarttiin ja aloita vuotesi lempeästi!

Panosta yöuniin

Uni, tuo yksi hyvinvoinnin tärkeimmistä elementeistä. Lomalla uni on saattanut maistua arkiaamuja pidempään ja nukkumaan on menty totuttua myöhemmin. Jos aamusi kuitenkin alkavat normaalisti aikaisin, on tärkeää mennä myös ajoissa nukkumaan. Korjaa siis unirytmisi ja varmista, että saat öisin riittävän määrän unta – tästä ei kannata tinkiä.

Valitse monipuolinen ravinto ja juo riittävästi vettä

Unen lisäksi ravinnolla on valtava vaikutus siihen, kuinka jaksamme suoriutua päivän askareista – säännöllistä ruokailua unohtamatta. Jos päiväsi ovat juoksemista paikasta toiseen, valmista ruokaa isommat satsit kerralla ja pakkaa ne valmiiksi rasioihin. Vesipulloa kannattaa myös aina kantaa mukana, niin juotua tulee vähän varmemmin.

Valitse jokaiseen päivään jotain mielekästä tekemistä

Ethän sinä elä vain vapaapäivä varten? Ota ilo irti ja järjestä jokaiselle päivälle jotain mukavaa puuhaa. Se voi olla sitten joogahetki, puhelu ystävälle, sauvakävely, leipominen, kuntosalitreeni tai jakso lempparisarjaa kotisohvalla. Sinun elämäsi, sinä päätät. Välillä on hyvä olla myös vähän itsekäs ja kunnioittaa sitä, mitä sinä haluat. Kaikkeen ei tarvitse aina suostua. Ei on sana, joka toimii ihmeen hyvin, kun sitä uskaltaa käyttää!

Pidä huolta kehostasi liikkeen avulla

Kehomme kaipaa liikettä. Etenkin istumatyötä tekeville suositellaan keskivartaloa aktivoivaa jumppaa muutaman kerran viikossa. Liikunnan ei tarvitse olla armotonta syketreeniä kerta toisensa jälkeen. Kuuntele omaa kehoasi, se kyllä kertoo mitä se kaipaa. Jos taas nautit kovasta treenistä ja haluat ylittää itsesi kerta toisensa jälkeen, muistathan myös huoltaa kehoasi ja antaa sille välillä vapaapäiviä. Hierojan pedillekin kannattaa pysähtyä silloin tällöin.

Älä ota paineita, tee omalla tavallasi

Kun tammikuussa kuntosalit täyttyvät iloisista treenaajista, olisi hienoa, että tämä treeni-into kestäisi. Juuri sen takia on tärkeää liikkua niin miten itse haluaa. Motivaatio lopahtaa äkisti, jos kampeaa itsensä väkisin jonkin sellaisen pariin, josta ei oikeastaan edes pidä. Jos et vielä tiedä mikä on sinun juttusi, ota jutuksesi erilaiset lajikokeilut. Saatat löytää uuden lempiharrastuksen sekä saada uusia ystäviä, ei kuulostaisi yhtään hassummalta.

Ota vinkit talteen ja pyri muodostamaan niistä elämäntyyli

Toivomme, että jaksettaisiin panostaa hyvinvointiin tammikuun buumia pidempään. Kun kaikista näistä yllä olevista vinkeistä ottaisi edes jotain talteen, olisi elämän monella osa-alueella paljon hyvää, joka sitten taas auttaa jaksamaan. Tärkeintä on kuitenkin olla itselleen armollinen ja lempeä!  

Ethän unohda treenivaatteita, joissa tekee mieli liikkua

Treenivaatteilla on tutkitusta suuri vaikutus motivaatioon. Hanki siis sellaisia treenivaatteita, joissa koet olosi upeaksi. Hyvin istuvat ja laadukkaat treenivaatteet motivoivat liikkumaan ja tekevät siitä entistä mukavampaa.

 

Katso tästä: kotimaiset, laadukkaat treenivaatteet

Katso tästä: Kotimaiset, 100 % kyykkyturvalliset treenitrikoot

 

Jätä kommentti